Sunday, August 7, 2011

Qaseh Seorang Sahabat

Sahabat..
Kehadiranmu memberi makna dalam hidupku
Kau menceriakan hari-hariku yang suram
Kau tempat ku luah rasa hati ini
Kau kuatkan aku saat aku lemah
Kau setia bersamaku disaat senang dan susahku
Kau jua yang memujukku dikala ku kesedihan
Alhamdulillah..
Aku bersyukur padaMu kerna Kau menghadiahkanku
Seorang sahabat yang sangat istimewa
Yang menjadi utusanMu buatku
Yang teramat bernilai bagiku
Moga aku bisa menjadi sahabat yang baik baginya
Moga aku tidak mensia-siakan qasehnya padaku
Terima kasih sahabat
Moga ukhuwah kita ukhuwahfillah
Hanya kerna mengharap redhaNya
Agar ia bisa menjadi naungan diakhirat sana buat kita
Kerna saling mencintai hanya kernaNya
Sahabat
Maafkanku
Andai aku menyakiti hatimu
Andai aku melukai hatimu
Andai aku mengguris hatimu
Andai terkadang aku mengabaikan perasaanmu
Andai terkadang gurauanku berlebihan
Andai aku bukan seperti yang kau harapkan
Kerna aku hanya insan biasa
Yang tidak terlepas dari salah dan silap
Tegurlah aku,nasihati aku, beritahu aku
Kerna aku amat memerlukan sahabat sepertimu
Kini,esok,lusa dan selamanya
Saya sayang awak sahabat
Moga ukhuwah kita untuk selamanya

1 comment: