Monday, December 12, 2011

Aku Terima Sakitnya


Aku terima sakitnya bila tiba saatnya....
Aku terima sakitnya bila Tuhanku menginginkannya...
Aku terima sakitnya,
Sama ada yang mampu merangsang 
Keliru...?
Ragu-ragu...?
Rasa sendu yang tak menentu ketika ia terjadi kepadaku.

Masa sahaja takkan mungkin
Mampu memberiku solusi di saat-saat 
Aku butuhkan jawapan...
Terhadap persolan kehidupan ini 
Rasanya takkanku temukan di bibir-bibir insan.

Tertunduk pandanganku syahdu 
Mengenang memori luka
Yang kian bertandang...
Beginikah ertinya sebuah pengorbanan dalam kesakitan....!
Tak mungkin ada jawapan di saat-saat aku membutuhkan.

Duhai diri yang satu,
Pejamkanlah matamu melihat dugaan...
Pasangkanlah lampu pelita hatimu mengarah ke arah Tuhan.
Pabila rindumu dan rindu Tuhan bersatu?,
Relakanlah segalanya...
Yang telah meragut ceria dan warna warni bahagia dunia.......

Pabila rindumu dan rindu Tuhan bersatu,
Relakanlah agar tiada sesal pemergianmu
Ketika Dia memanggil.
Relakanlah agar sakitmu berakhir di puncak kejayaan
Dan bukannya di jurang kerugian...!

Menjadilah dirimu sebagai orang-orang yang beruntung!
Menuju pintu Syurga…
Dan menerima sapaan 'Salam' dari Tuhan yang empunya segala...
Hanya Tuhan yang tahu.

No comments:

Post a Comment